al contingut a la navegació Informació de contacte

XIII TROBADA D'ESCUDELLES, RANXOS I SOPES HISTÒRIQUES DE CATALUNYA (3 i 4 d'OCTUBRE)

Rialp, com a membre de la FERSHC, serà enguany l’anfitrió de la Trobada d’Escudelles, Ranxos i Sopes Històriques, una cita que des del 2013 es celebra cada any en un municipi diferent dels seus integrants. Les colles que formen part de la Federació són: Albons, Capmany, Castellterçol, Gelida, La Seu d’Urgell, Ponts, Verges, Vidreres, Montmaneu, Rialp, Talarn i Isona, a més de colles convidades del Pallars i internacionals. Un cap de setmana de cultura gastronòmica El 3 i 4 d’octubre, Rialp acollirà aquesta trobada on podreu veure com es cuinen i tastar els plats típics de cada colla: arròs, escudella, ranxo, sopa o calderada, receptes vinculades a les seves festivitats populars, moltes d’elles celebrades per Carnaval.

  • XIII TROBADA D'ESCUDELLES, RANXOS I SOPES HISTÒRIQUES DE CATALUNYA (3 i 4 d'OCTUBRE)
  • 2026-10-03T19:00:00+02:00
  • 2026-10-04T14:30:00+02:00
  • Rialp, com a membre de la FERSHC, serà enguany l’anfitrió de la Trobada d’Escudelles, Ranxos i Sopes Històriques, una cita que des del 2013 es celebra cada any en un municipi diferent dels seus integrants. Les colles que formen part de la Federació són: Albons, Capmany, Castellterçol, Gelida, La Seu d’Urgell, Ponts, Verges, Vidreres, Montmaneu, Rialp, Talarn i Isona, a més de colles convidades del Pallars i internacionals. Un cap de setmana de cultura gastronòmica El 3 i 4 d’octubre, Rialp acollirà aquesta trobada on podreu veure com es cuinen i tastar els plats típics de cada colla: arròs, escudella, ranxo, sopa o calderada, receptes vinculades a les seves festivitats populars, moltes d’elles celebrades per Carnaval.

Ambient festiu i participatiu

Serà un cap de setmana ple d’animació, música- amb el grup Buena Onda, humor i sorpreses, amb un ambient que farà que tothom marxi amb molt bon sabor de boca.

Informació actualitzada

Anirem compartint totes les novetats i detalls a través de les nostres xarxes socials, així com l’actualització dels continguts del programa.

Dissabte 3 d’octubre:

A partir de les 19 h,  actuació musical amb el grup Buena Onda i uns focs d’artifici que marcaran l’inici oficial de la Trobada.

Diumenge 4 d’octubre se celebrarà la jornada central, durant la qual totes les colles prepararan la seva escudella, ranxo o menja tradicional per oferir-la als visitants.

A partir de les 6 h del matí, començarà la preparació de les diferents elaboracions per part de totes les colles.

A les 12 h, benedicció de les calderes.

A les 12.30 h, s’iniciarà el tast: primer per als caps de colla i, tot seguit, per als visitants, fins a les 14.30 h.

Durant tot el matí, l’humorista Guillem Estadella amenitzarà la jornada amb el seu toc d’humor. També hi haurà altres sorpreses i el sorteig d’una panera.

Tota la festa tindrà lloc a la plaça de les Escoles i els carrers adjacents.

  • Quan 03/10/2026 a 19:00 a 04/10/2026 a 14:30
  • Afegeix un esdeveniment al calendari iCal